STATUT

Statut Klubu Sportowego

,,Przełęcz Dukla”

Rozdział I

Nazwa, teren działania, siedziba władz, charakter prawny

§1

Stowarzyszenie nosi nazwę Klub sportowy: Przełęcz Dukla, zwane dalej ,,Klubem”.

§2

Trenerem działania Klubu jest Dukla, a siedzibą ul. Armii Krajowej w Dukli.

§3

Klub działa zgodnie z Ustawą o kulturze fizycznej, Ustawą- Prawem o stowarzyszeniach, innymi obowiązującymi przepisami prawa oraz niniejszym statutem.

§4

Klub posiada osobowość prawną,

Klub może tworzyć jednostki regulaminowe działające w ramach klubu.

§5

1. Klub opiera swoją działalność na pracy swoich członków.

2. Do realizacji określonych celów statutowych, klub może zatrudniać pracowników.

§6

Klub może być członkiem organizacji sportowych o podobnym profilu działania.

§7

Klub może używać pieczęci, posiadać odznakę organizacyjną oraz wydawać komunikaty, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

§8

Barwami klubu są kolory zielony i biały ułożone w różnych kompozycjach graficznych.

Logo Klubu będzie stanowiło załącznik do statutu (szata graficzna, barwy klubu, kolorystyka, opis).

Rozdział II

Cele i środki działania

§9

1. Celem Klubu jest krzewienie kultury fizycznej wśród dzieci i młodzieży

i dorosłych na terenie działania Klubu oraz wychowanie dzieci i młodzieży przez kulturę fizyczną i sport.

2. Klub realizuje swoje cele poprzez:

a) współdziałanie z władzami sportowymi, państwowymi i samorządowymi w celu zapewnienia członkom właściwych warunków do uprawiania sportu;

b)uczestniczenie w rozgrywkach sportowych rangi krajowej i międzynarodowej;

3. Organizowanie zawodów, imprez sportowych i rekreacyjnych;

4. Prowadzenie działalności szkoleniowej;

5. Sprawowanie opieki wychowawczej i szkoleniowej nad członkami klubu.

§10

Dla zapewnienia środków finansowych na realizację celów statutowych-Klub może prowadzić działalność gospodarczą zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Rozdział III

Członkowie Klubu, ich prawa i obowiązki

§11

Członkowie Klubu dzielą się na:

  1. Zwyczajnych;
  2. Uczestników;
  3. Honorowych;
  4. Wspierających.

§12

1. Członkami zwyczajnymi mogą być pełnoletni obywatele zamieszkali tak w kraju jak i za granicą, przyjęci przez Zarząd Klubu, na podstawie pisemnej deklaracji.

2. Członkami uczestnikami mogą być uczniowie i inni niepełnoletni obywatele- za zgodą rodziców i opiekunów prawnych na podstawie pisemnej deklaracji w trybie określonym w ust.1.

3. Członkami honorowymi mogą być osoby fizyczne, niezależnie od obywatelstwa, zasłużone szczególnie dla rozwoju Klubu. Godność członka honorowego nadaje Walne zebranie na wniosek Zarządu.

4. Członkami wspierającymi mogą być osoby prawne i fizyczne uznające

i wspierające materialne cele Klubu, przyjęte w trybie określonym w ust. 1.

§13

1. Członkowie zwyczajni mają prawo do:

a) wybierać i być wybieranym do władz Klubu oraz posiadają głos stanowiący;

b) uczestniczyć w krajowych i zagranicznych imprezach sportowych oraz szkoleniowych na zasadach określonych przez Zarząd Klubu;

c) zgłaszać postulaty i wnioski wobec władz i oceniać ich działania;

d) korzystać z uprawnień członkowskich wynikających ze statutowej działalności Klubu;

e) nosić odznakę z godłem Klubu oraz posiadać legitymację członkowską.

2. Członkowie- uczestnicy mają wszystkie prawa członków zwyczajnych

z wyjątkiem czynnego i biernego prawa wyborczego.

3. Członkowie honorowi mają wszelkie prawa członków zwyczajnych

z wyjątkiem biernego prawa wyborczego.

4. Członkowie wspierający mają prawa członków zwyczajnych z wyjątkiem czynnego prawa wyborczego.

§14

Członkowie Klubu obwiązani są do:

  1. Aktywnej działalności na rzecz rozwoju Klubu;
  2. Przestrzegania statutów, regulaminów i decyzji władz Klubu;
  3. Stałego podnoszenia poziomu sportowego
  4. Udziału w mistrzostwach i zawodach organizowanych przez Klub;
  5. Regularnego opłacania składki członkowskiej w wysokości ustalonej przez Walne zebranie Członków z wyjątkiem członków honorowych.

§15

  1. Członkowie ustaje w przypadku:
  1. Wystąpienia członka Klubu zgłoszonego na piśmie;
  2. Rozwiązania się stowarzyszenia;
  3. Wykluczenia przez zarząd w przypadku naruszenia postanowień niniejszego statutu;
  4. Zgonu członka.
  1. Członek nie wykonujący obowiązków statutowych z przyczyn przez niego nie zawinionych może być pozbawiony członkostwa przez wykreślenie z listy członków w drodze Uchwały Zarządu.
  2. Członek Klubu może być zawieszony w prawach członkowskich przez Zarząd w przypadku nie brania czynnego udziału w realizacji zadań.
  3. Zawieszenie w prawach członkowskich polega na okresowym pozbawieniu uprawnień statutowych, a w szczególności prawa do udziału w rozgrywkach sportowych i działalności szkoleniowej klubu.
  4. Od decyzji o zawieszeniu i wykluczeniu w prawach członkowskich przysługuje stronie prawo odwołania się od decyzji Walnego Zebrania Członków w terminie 30 dni od dnia wydania zawiadomienia o podjętej uchwale.

Rozdział IV

Władze Klubu

§16

Władzami Klubu są:

  1. Walne Zebranie Członków;
  2. Zarząd
  3. Komisja Rewizyjna

§17

Kadencja władz Klubu trwa cztery lata, a ich wybór odbywa się w głosowaniu jawnym lub tajnym w zależności od Uchwały Walnego Zebrania Członków.

§18

Jeżeli szczegółowe przepisy nie stanowią inaczej, Uchwały wszystkich władz zapadają zwykłą większością głosów, przy czym dla ważności wymagana jest obecność co najmniej połowy liczby osób uprawnionych do głosowania.

W razie równości głosów rozstrzyga się głos prowadzącego zebranie.

§19

1. Najwyższą władzą Klubu jest Walne Zebranie Członków zwoływane przez Zarząd co roku jako sprawozdawcze i co 4 lata jako sprawozdawczo-wyborcze.

2. O terminie, miejscu i porządku obrad Walnego Zebrania Członków Zarząd zawiadamia członków Klubu co najmniej na 2 tygodnie przed terminem Walnego Zebrania Członków.

3. Do kompetencji Walnego Zebrania Członków należy:

a) uchwalenie statutu i podejmowanie Uchwał o zmianie w Statucie

i rozwiązaniu się Klubu oraz w prawach majątkowych;

b) wybór Prezesa Klubu;

c) wybór Zarządu i Komisji Rewizyjnej;

d) uchwalenie głównych kierunków i programów działania Klubu;

e) rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdania z corocznej działalności Zarządu Klubu i udzielenie absolutorium Zarządowi;

f) udzielanie absolutorium ustępującemu Zarządowi na wniosek Komisji Rewizyjnej;

g) uchwalenie wysokości wpisowego i składki członkowskiej i innych opłat na rzecz Klubu;

h) rozpatrywanie odwołań od Uchwał Zarządu w sprawie wykluczenia, wykreślenia lub zawieszenia w prawach członka;

i) rozpatrywanie oraz rozstrzyganie wniosków Zarządu i członków klubu.

§20

W Walnym Zebraniu Członków biorą udział:

  1. Z głosem decydującym- członkowie zwyczajni i honorowi Klubu;
  2. Z głosem doradczym- członkowie uczestnicy oraz zaproszeni goście.

§21

Uchwały Walnego Zebrania Członków zapadają zwykłą większością głosów przy co najmniej ½ ogólnej liczby członków.

§22

1. Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków zwołuje Zarząd Klubu.

2. Nadzwyczajne Walne Zebranie może być zwołane na skutek:

a) Uchwały Zarządu podjętej 2/3 głosów;

b) Wniosku Komisji Rewizyjnej;

c) Wniosku zgłoszonego przez co najmniej ½ ogólnej liczby członków zwyczajnych.

3. Nadzwyczajne Walne Zebranie zwoływane jest przez Zarząd w terminie miesiąca od zgłoszenia wniosku lub podjętej Uchwały i obraduje nad sprawami, dla których zostało zwołane.

4. O terminie, miejscu i porządku obrad Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków, Zarząd zawiadamia członków Klubu co najmniej 2 tygodnie przed terminem Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków.

§23

Zarząd jest organem uchwałodawczym Władzy Klubu działającym pomiędzy Walnymi Zebraniami Członków.

§24

1. Prezes Klubu jest członkiem Zarządu i wybierany jest przez Walne Zebranie Członków spośród członków Klubu raz na 4 lata w głosowaniu jawnym lub tajnym przy większej liczbie kandydatów niż jeden.

2. Zarząd składa się z 8 osób wybranych przez Walne Zebranie członków

w głosowaniu jawnym lub tajnym przy większej liczbie kandydatów niż siedem.

3. Zarząd konstytuuje się na pierwszym zebraniu, któremu przewodniczy Prezes wybrany przez Walne Zebranie Członków.

4. Zarząd wybiera ze swego grona Prezydium: zastępcę prezesa, skarbnika, sekretarza a pozostałym członkom zarządu przydziela do realizacji określone funkcje.

§25

Do kompetencji Zarządu należy:

  1. Realizowanie Uchwał, wytycznych i zaleceń Walnego Zebrania Członków;
  2. Kierowanie całokształtem działalności Klubu;
  3. Zarządzanie majątkiem i funduszami Klubu zgodnie z Uchwałami Walnego Zebrania;
  4. Uchwalanie planów działania i planów finansowych;
  5. Zwoływanie Walnych Zebrań Członków;
  6. Powoływanie jednostek regulaminowych, komisji problemowych
  7. i zatwierdzanie ich regulaminów;
  8. Przyjmowanie, zawieszanie, wykreślanie oraz wykluczanie członków Klubu.

§26

1. W przypadku naruszenia postanowień statutu, regulaminów i innych postanowień obowiązujących w Klubie, Zarządowi przysługuje prawo nakładania kar na członków Klubu.

2. Tryb postępowania dyscyplinarnego oraz rodzaje kar określa regulamin dyscyplinarny uchwalony przez Zarząd.

3. W toku postępowania dyscyplinarnego obowiązuje zasada dwuinstancyjności.

4. Od decyzji Zarządu o ukaraniu, członkowi przysługuje odwołanie do Walnego Zebrania w terminie 30 dni od daty otrzymania zawiadomienia

o ukaraniu.

§27

Do reprezentowania na zewnątrz oraz działania w imieniu Klubu wymagane jest współdziałanie dwóch członków Zarządu, w tym Prezesa lub zastępcę Prezesa. Do składania oświadczeń o charakterze majątkowym w imieniu Klubu upoważniony jest Prezes, a w razie jego nieobecności upoważniony zastępca Prezesa wraz ze skarbnikiem.

§28

1. Komisja Rewizyjna składa się z 3 osób w tym przewodniczącego i sekretarza;

2. Komisja Rewizyjna przeprowadza co najmniej raz w roku kontrolę statutowej i finansowo-gospodarczej działalności Klubu;

3. Komisja Rewizyjna przekłada Walnemu Zebraniu Członków sprawozdanie ze swojej działalności oraz posiada wyłączne prawo stawiania wniosków w sprawach absolutorium dla Zarządu;

4. Komisja Rewizyjna ma prawo występowania do Zarządu z wnioskami wynikającymi z ustaleń kontroli i żądania ustaleń oraz usunięcia nieprawidłowości;

5. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej lub upoważniony przez niego Członek Komisji ma prawo brać udział w posiedzeniu Zarządu i innych organów

z głosem doradczym.

§29

1. W przypadku ustąpienia Członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej władzą tym przysługuje prawo kooptacji;

2. Liczba członków władz pochodzących z kooptacji nie może przekroczyć 1/3 liczby członków pochodzących z wyboru.

Rozdział V

Majątek i fundusze Klubu

§30

1. Majątek Klubu stanowią nieruchomości, ruchomości i fundusze;

2. Na fundusz Klubu składają się:

a) wpisowe i składki członków Klubu;

b) wpływ z zawodów organizowanych przez Klub;

c) darowizny, dotacje i subwencje;

d) środki pochodzące z innej działalności statutowej i gospodarczej Klubu.

§31

1. Dla ważności oświadczeń dotyczących praw i obowiązków majątkowych Klubu wymagane jest współdziałanie dwóch Członków Zarządu w tym Prezesa lub wice Prezesa Klubu;

2. Dla ważności innych pism i dokumentów wymagane są dwa podpisy:

Prezesa lub wice Prezesa oraz jednego z pozostałych Członków Zarządu.

Rozdział VI

Postanowienia Końcowe

§32

Zmiana statutu może być ustalona przez Walne Zebranie Członków 2/3 głosów obecności co najmniej połowy liczby członków Walnego Zebrania i wymaga zatwierdzenia przez Organ Rejestrujący.

§33

1. Rozwiązanie się Klubu następuje w przypadku podjęcia Uchwały przez Walne Zebranie Członków większością 2/3 głosów obecności co najmniej połowy liczby członków Walnego Zebrania Członków;

2. Uchwała o rozwiązaniu się Klubu powinna określać przeznaczenie majątku Klubu;

3. Po zakończeniu likwidacji Klubu likwidator występuje do Organu Rejestrującego z wnioskiem o wykreślenie Klubu z Rejestru Stowarzyszeń kultury fizycznej.

do góry więcej wersja klasyczna
Wiadomości (utwórz nową)
Brak nieprzeczytanych wiadomości